måndag 1 mars 2010

Skylt o regler


Vaknade upp till en harlig morgon. Soluppgangen ar fantastisk men i morgon ska jag se den pa stranden och ta ett morgondopp sedan blir det att skriva. Har tagit paus nu tva-tre dar. Visste inte hur jag skulle ta mig ut i morse . Nyckeln sitter i ett fack o tar man ut den drifran sa stangs strommen av o sa star det

IF THE KEY IS REMOWED YOU WILL FIND 20000 BATH

Egentligen ska det st pa eng. att - om man tappar nyckeln sa far man bota 2000 bath. Visste forst inte om jag vagade ta nyceln dar de hade nyckeln dar till hanglaset. Laser inte med dorrnyckel - utan med hanglas.... Mysko. Tankte att jag kanske skulle fa boter men det stor ju att jag skulle FA PENGAR! Detta galna land.

Min verbala engelska ar mycket bra till skillnad fran andra turister har. Min engelska ar dalig men nar engelskman ger mig betyg 4 av 5 sager det en hel del (om de andra). Tyskarna ar omojliga att forsoka prata med...No I'm from Germany you know..bad englischhhhh...can not talk...

Ida har jag bokat en bussrea Hat Yai - men jag vet inte vart det lgger. Ska ligga 6 mil fran Malaysias gans. Bussen gar 06.30 pa fredag morgon o jag ar framme 16.00 sa jag sover over pa ngt billigt hotell o tar sedan taxi till Malaysia och aker ut darifran pa direkten och koper en bussbiljt "hem" igen. I detta landet FINNS INGA KARTOR. Jag vil garna ha en karta over sodra Thai och Malaysia men det finns inte att kopa...Herregud...Man vill ju se vart man ska men det ar val bara att hoppa pa bussen. Aker enam (ingen gruppresa)

Pa rummet finns det en massa regeler. En av reglern sager att jag INTE far ta med barn eller droger md upp pa rummet... Har TV nu iallafall. NICE!!!

Kram Janne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar